jump to navigation

Türk Üretimi Ford Connect, Amerika’da en beğenilen ticari araç oldu… 08/29/2010

Posted by TURKSpedia in OTOMOBIL.
Tags: , , , , , ,
trackback

Ford’u anavatanına satıyoruz…

Son yıllarda otomotiv üretim üssü olan Türkiye, başarılarına bir yenisini daha ekledi. Tasarımı ve üretimi Ford’un Kocaeli Gölcük fabrikalarında yapılan Transit Connect, Ford’un anavatanı Amerika’da en beğenilen ticari araç haline geldi.

Son yıllarda otomotiv üretim üssü olan Türkiye, başarılarına bir yenisini daha ekledi. Tasarımı ve üretimi Ford’un Kocaeli Gölcük fabrikalarında yapılan Transit Connect, Ford’un anavatanı Amerika’da en beğenilen ticari araç haline geldi. Ford Motor Company Grup Başkan Yardımcısı Jim Farley, aracın şu anda Amerika’da bir rakibi olmadığını söyledi.
 
Otomotiv devleri, İsviçre’de düzenlenen dünyanın en önemli organizasyonlarından Cenevre Otomobil Fuarı’nda sektördeki en son gelişmeleri paylaşıyor. Bugün kapılarını halka açacak fuarda, dünya basınından bir grup gazeteciyle sohbet toplantısı düzenleyen Ford Motor Company global satış ve pazarlamadan sorumlu Grup Başkan Yardımcısı Jim Farley, Kocaeli’nde üretilen ve Amerika’ya ihraç edilen Ford Transit Connect’in müşteri memnuniyeti en yüksek araçların başında geldiğini söyledi.
Jim Farley, Transit Connect’in, Amerika’da satışa başlamasından ve performansından son derece memnun. Özellikle aracın iki ay önce Detroit Otomobil Fuarı’nda, Kuzey Amerika Yılın Ticari Aracı ödülünü aldığına işaret eden Farley, bu ödülün Avrupa’dan sonra çok büyük bir başarı olduğunu ve bu başarının Transit Connect satışlarına çok büyük bir etkisinin bulunacağını kaydetti.
Aracın şu anda ABD’de bir rakibi olmadığını ifade eden Farley, “ABD’de şu anda müşteri memnuniyeti en yüksek araçların başında Transit Connect geliyor. Hatta Mustang’dan daha yüksek bir müşteri memnuniyeti var. Fiat’ın ve Nissan’ın da ABD pazarı ile birtakım girişimleri var. Dolayısıyla önümüzdeki yıllarda rekabetin daha yoğun geçeceğini tahmin ediyoruz.” şeklinde konuştu. Son dönemde otomotiv sektörünün elektrikli ve hibrit araçlara yönelmesine de değinen Farley, kendilerinin rakipleri gibi tek bir ata oynamadıklarını, farklı marka ve teknolojiler üzerinde çalışma yaptıklarını kaydetti. Bu çalışmalarının sebebi olarak ‘dünyada kesinleşmiş bir altyapı netliği olmaması’nı gösteren Farley, “Biz bu konuda ilk önce Transit Connect elektrikliyi yaptık, onun da bu yılın sonunda ABD’ye satışını yapacağız. Bu da Transit Connect elektrikli olacak. Bizim yakıt tasarrufu ve sarfiyatı konusunda bir stratejimiz ve hedefimiz var. Bu konuda sektörde lider olacağız. Biz bütün motor ürün gamını yeni baştan yeniliyoruz.” bilgisini verdi.
Ford Avrupa Satış ve Pazarlama Başkan Yardımcısı Ingvar Sviggum da, Avrupa otomobil pazarında bir şey söylemek için çok erken olduğunu, bu konuda Avrupa’da devlet desteğinin biteceği nisan ayını beklemek gerektiğini kaydetti. Sviggum, Türkiye, Fransa ve İtalya’da minivan segmenti pazarının büyüdüğünün farkında olduklarını ve buna göre planlarını yaptıklarını anlattı. Türkiye otomotiv pazarının kendileri için son derece önemli olduğunu vurgulayan Sviggum, “Türkiye pazarı çok büyük bir pazar. Normal seyirlerinde 600 ile 800 bin arasında bir pazar. Ancak kriz sebebiyle biraz daraldı. Biz bu pazarda 8 yıldır pazar lideriyiz. Hedefimiz 9. yılda da pazar liderliğimizi devam ettirmek.” diye konuştu. Sviggum, Türkiye’nin üretim açısından da önemli bir merkez olduğuna işaret ederek, Türkiye’nin Avrupa’daki pazar payları en yüksek olduğu ikinci ülke olduğunu söyledi.

FORD, GENERAL’İ DEVİRDİ

Öte yandan Ford geçen ay ABD’deki satışlarını yüzde 43 artırdı ve 1998’den bu yana ilk kez aylık satışlarda Amerika’nın lider otomotiv şirketi General Motors’u (GM) geçti. ABD’de araç satışlarını izleyen Autodata şirketine göre, Ford şubatta 142 bin 285, GM ise 141 bin 951 araç sattı. Bu iki markanın satışları, dünyanın en büyük otomotiv şirketi Toyota’nın güvenlik sorunları yüzünden milyonlarca aracı geri çağırmasından sonra artış gösterdi. Ford ve GM’nin yanı sıra geçen ayın kazananları Güney Koreli Kia ve Hyundai ile Japon otomotiv şirketleri Honda ve Nissan olurken, Toyota’nın satışları yüzde 9 düştü.
CENEVRE, DETROİT AA
Reklamlar

Yorumlar»

No comments yet — be the first.

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s

%d blogcu bunu beğendi: