jump to navigation

ESPADRIL ile Yine,Yeni,Yeniden…. 12/30/2009

Posted by TURKSpedia in OGUZHAN ALAY YAZILARI.
Tags: , , , , , ,
trackback

Espadril (Espadrille) denilince belki genc kusaktaki bircok insan ” abicim bu da nee yaa?..” diye sorabilirler.Oysa 80’li yillarin vazgecilmezlerinden,renk renk,cesit cesit ayagimizdan cikarmadigimiz,yaz donemlerinin en pratik,en ucuz ama bir o kadar da gencler arasinda hava atma unsuru olan, ustu kumas bez,alt tabani hasir, yanlari hasir orgulu bir cesit ayakkabi da diyebiliriz hani tarif etmek istersek…

Buyuk magazalarin reyonlarinda kalite kalite Espadriller oldugu gibi, sayfiye yerlerinde her magazada,bakkalda dahi bulabileceginiz bazen 2-3 giymede yanlarindaki yapistirma hasirlari dagilan,islandikca ve yurudukce tabani resmen curuyup,dagilan Espadriller de olabiliyordu.

Sahsen o donemlerde bircok Espadril eskitmisligim vardir.Kumsalda,sahilde her yerde cikmazdi ayagimizdan..Islanan, arkasına basılan  espadrillerimiz kisa bir sure sonra terlik muamelesi görmeye başlardı ne yazik ki….

Cok rahatti Espadril’ler ama Turkiye’de belli markalarin  (Vakko,Mudo,Baris Kuce,Limon vb)  disinda satilan espadriller ne yazik ki cok kalitesizdi..Hic unutmuyorum, o yillarda yurt disina cikana “vayy bee” esiginde bakilirken (bir de her yurtdisi seyahatinizde odenen 100 $ konut fonu sacmaligi vardi,az mi cektik), ilk Avrupa seyahatimde “Gavur Mali” bir Espadril almistim…Oyle alimli,oyle kaliteli ve oyle dayanikliydiki 3 yil eskitene kadar butun yazlari giydigimde herkes gozlerimden cok ayagima bakardi:))

80’li yillarda giyim zevkini bilen bayanlarimiz, kiyafetinin renklerine uygun Espadril’leri secerlerdi mutlaka…Basta da dedim ya,herkesin en az 2-3 cift Espadril’i vardi.Hatta biz Espadril’lerin giyilmesini baharin mujdecisi olarak kabul ederdik fakulte yillarimizda.Ehh malum, baharin gelisi ve Espadril’lerin tetiklemesi ile baslayan “Bu kacinci bahar..” maceralarimiz ile harmanlanip gecen renkli yillarimiz da daha dun gibi aklimizdan hic cikmaz her nedense..??..:))

Espadril giymenin en guzel yanlarindan biri de, sicagi tabanda hissetmeyisinizdi.Hafif olmasi,yikanabilir olmasi da ayri avantajlariydi.Bir tek cok cabuk dagilan yan taraflarindaki yapistirma hasir orgulere gicik olurdum…

Espadril giymenin raconu da vardi..Ornegin asla corap ile giyilmezdi.Corap ile giyenlere kro olarak bakilirdi.Ben bile bu kurala uymustum.Espadril ile tanisana kadar,ciplak ayakla giydigim terlik tokyo,ayakkabi vb her seyde ayaklarim terlerdi,rahatsiz olurdum.Ama Espadril’de ayaklarim her nasilsa terlemezdi, belkide altinin hasir,ustunun kumas olmasi corap vazifesi gorurdu…

Duyduguma gore Espadril modasi yeniden canlanmis 2009 yazinda ve yillarca da surecege benziyormus.Ancak internetten “Espadrille” olarak search ettigimde,bizim donemlerin klasik Espadril’lerine pek rastlayamiyorsunuz.

Bugun nedense aklima Espadril geldi birdenbire ve yaziverdim bir seyler..

Herkesin Espadril’li yillarindan kalan birkac hatirasi vardir belkide…

Hatirlayanlariniz var mi?..

duruyorum

Oguzhan ALAY

Yorumlar»

1. Haydar Tuncay - 12/31/2009

vay canina, notalji yaptik simdi… hakikaten espadril nasil unutulur, geri geldigine sevindim…

2. mutlu kocakanat - 01/12/2010

hatırlamaz olurmuyuz hiç.biz hem satardık o zamanlar hem gıyerdık renk renk.belkı tekrar moda olur bellımı olur şu an nasıl eskı topuklu ayakkabılar moda oldu .hoşçakalın……

Oguzhan ALAY - 01/12/2010

Tekrar moda oldugunu soyluyorlar ve ben su anda Amerika’daki magazalarda da gormeye basladim bile.Espadrilin bizim bildigimiz duz klasik modellerinin yaninda topuklu olanlara da Espadrille diyorlar..

Tesekkurler yorumunuz icin:)

3. Emine Erterzi Balmumcu - 05/29/2010

Oğuzhan eski günlere döndüm yazını okuyunca kalemine sağlık diyeceğim ama klavye dönemi:). Sanki o günlere ışık tutmuşsun..Aslında ayağı tam sarmadığı için sağlıksız ayakkabılar ama o yıllarda gençliğin verdiği enerjiyle kim takar bu durumu.. Renk renk espadrillerin çekiciliği ve onlara sahip olmak, her model ayakkabının bulunmadığı yıllarda bir ayrıcalık katardı kullanan kişiye..Görüşmek üzere..

TURKSpedia - 05/29/2010

Espadril’leri ve o yillarin guzelligini ozluyor insan..Espadrillerle butunlesmis bir hayatti bizimkisi..Tesekkurler..

4. esra - 04/27/2011

yıllarca vazgeçemediğim ve çok severek kullandığım espadriller artık bulamıyorum nasıl nereden bulurum acaba

TURKSpedia - 04/27/2011

Amerika’da bazi yerlerde var..Turkiye’de nerede satilir bilemiyorum acikcasi…

5. mustafa - 08/08/2011

arkadaşlar hanii nerde kim satıyo arıyorum bulamıyom
varsa bilen yardımcı olun bana. gençliğimde ensevdiğim
yazlık ayakkabımdı benim her renginden giydm


Yorum bırakın