jump to navigation

Futbola Neden SOCCER Derler? 11/24/2009

Posted by TURKSpedia in SPOR.
Tags: , , , , , , ,
trackback

Amerika’ya geldiğimden beri hiç bir zaman söylerken alışamadığım ve tartıştığım bir konu vardır: ‘ SOCCER ‘

Anavatanı İngiltere’de Football, yani Ayaktopu olarak adlandırılan dünyanın en popüler sporu olan Football, Türkçemize bile Futbol olarak yerleşmişken, neden Amerikalılar tarafından Soccer diye adlandırılır?.Hiç düşündünüz mü?.. [foot:ayak – ball:top demektir]

Ben düşündüm harbiden.Bayağı da tartıştım bu konuda hiç işim yokmuş gibi…

Amerikalıların Football denince algıladıkları tek spor dalı vardır, o da Amerikan Futbolu!.. (Her ne kadar gayret etsemde,her ne kadar kurallarını anlamaya çalışıp,zevk almaya çalışsamda bir türlü seyretmeye ısınamadığım, bana kör döğüşü gibi görünen bir spor dalıdır)

a050

Birçok Amerikalı arkadaşlarım ile konuştuğumda, onlara “Neden bütün dünyanın Football olarak adlandırdığı bir spor dalına Soccer diyorsunuz?” diye soruyordum.Hatta İngilizce anlamından da dem vurarak “El ile oynanan bir spor dalına sizler Football diyerek, konuştuğunuz dilin anlamına bile ters düşüyorsunuz aslında.Hadi Handball (El Topu) deseniz anlarım.Neden ayakla oynanan topa, asla elle oynanmayan bir spora Soccer diyorsunuz?..” diye de ekliyordum.

İnanın bu sorularım karşısında mantıklı cevaplar veremedi hiç biri.Hatta kendi kendilerine sorgulamaya başladılar kimi zaman.Ben de galip bir takımın kaptanı edasıyla içimden zafer yumruğumu sıkıyordum:)

Sadece eskiden Amerikan Futbolu oynayan bir arkadaşım Soccer dedikleri bizim Futbol oyunumuz için;“Beraberliğe puan verilen başka bir spor dalı var mı dünyada?..Çok mantıksız ve aptalca.Bütün spor dallarındaki karşılaşmalar kazanmak esasına dayanır,beraberlik bir sonuç olabilir mi sence?” diye bir yorum yaptı.

Düşündüm, o da haklıydı.

Ama bu ani cevap karşısında, ansızın çekilen şut gibi gelen topu göğsüme alıp yumuşatmış,ayağıma indirip durdurmuş ve iyi bir şut çekip golü de atmıştım.Dedim ki;

a053

“Sizin Football dediğiniz Amerikan Futbol’unu elle oynuyorsunuz son şutlarınız haric.Ayrıca topunuz bile yuvarlak değil..Badem şeklindeki bir nesneye ball (top) diyorsunuz.Siz hiç badem şeklinde başka bir top (ball) biliyor musunuz?.” …..???…!!!…

Ve en son FIFA’nin, UEFA’nin resmi websitelerinde bile Soccer değil Football kelimesinin kullanıldığını da gözlerinin içine soka soka gösterdim.

 Yalnız Amerikalı arkadaşımın yıllar önce sorduğu o soru, hala kafama takılıdır…

“Futbol dışında beraberliğe puan verilen başka bir spor dalı var mı dünyada?..”

Ben bulamadim…

Peki siz biliyor musunuz?..

duruyorum

Oguzhan ALAY
Yorumlar»

1. turkspedia - 11/24/2009

mujdat guler diyor ki: 06 Temmuz 2009, 11:05

Sayin Oguzhan Bey
Amerika’da cok degil 20 yil once soccer’da beraberlik yoktu , mac berabere bitince orta sahadan oyuncu rakip kaleye kosmaya baslar ve kalecide ceza cizgisine kadar acilirdi bizdeki gibi berabere biten final maclari sonrasinda penalti bile atilmazdi..
Ama bizde fotbol diyenlerle , soccer diyenlerin gecmisine bir bakarsak..
TFF cumhuriyetten daha once kurulmustur, Turkiye liglerindeki takimlarimizin bazilarinin omru 100 senenin ustundedir… 1997 yilinda MLS ligini kuran Amerika cok degil 20 yil icinde uc dunya kupasinada arka arkaya katilmistir… Ilk geldigim yillarda vucut calimi atamadigimiz genclerin yerini bu yillarda topa bakmadan kafasi yukarda oynayan milyonlarca gencle dolmustur… Gecen hafta konfederasyon kupasini kil payi kaciran , Brezilyalilari olesiye sevindiren ve bir cogu aglayanda Amerikali futbolculardir..
Bunu yapan planli calismadir, onlarin soccer dedikleri bizim futbol diye tabir ettigimiz oyun ilk okuldan itibaren okullara girmistir , buyuk transferler yaptiklari gibi milli oyuncularinida yurt disina yollamakta ve tecrubelerini arttirmaktadirlar… Cimbom tarafindan Kaleci degil diye yollanan Fridel yillarca ingiltere Premier ligte kalecilik yapmistir… Bence basarilarinin altinda yatan en onemli nedenler sirasi ile
1. Federasyonlar ozerktir ve siyasetle ic ice degildir, TFF ozerk degildir , siyasetle vicik vicik ic icedir..
2. Sporcu sagligi ve egitimine onem verilmektedir..
3. Kondisyonerler, koclar, sporcular tam bir ahenk icinde calismaktadirlar..
4. Sporcu kulturlu olup , muntazam okumakta , muntazam antreman yaparak , mac seyrederek kendini devamli gelistirmektedir..
5. Amerika dunyanin her tarafindan oyuncu ithal ettigi gibi onemli liglere oyuncu ihrac ederek kendini gelistirmektedir.
6. Liseler ve kolejler buyuk bir hammadde deposudur… Turkiyede bu gorevi yapmak isteyen genc takimlarin antreman programlari yuklu oldugu icin gencler hem okul hemde sporu bir arada goturememekte.
Buyuk atanin istedigi “Ben sporcunun zeki ve ahlaklisini severim ” mantigina tamamen ters , gece kluplerinin , bahis oyunlarinin ve mankenlerin gozdesi olan , okul bitirmemis yeteneklerin gecmiste nasil birer birer kendilerini yok ettiklerini hep birlikte gorduk ve yasadik..
Hic bir sey icin gec degildir, yeterki nerede hata yapiyoruz, biz 100 senelik klupler ve cumhuriyetten daha yasli olan Federasyonlar daha dun kurulmus 20 sene evvel topa bomba diyenler karsisinda bugun ne hallere dusuyoruz diye dusunurler…
Son avrupa kupasinda Amerikali kondusyonerleri ithal ettik, belki oyuncu ithal ve ihrac ederek bu ulkedende bir seyler ogreniriz, Amerikanin illa kotu seylerini alacagiz diye bir kaide yok saniyorum… Birazda iyi seylerini alalim derim..
Sevgi, saygi ve selam ile..
Mujdat guler

Oguzhan ALAY diyor ki: 06 Temmuz 2009, 11:53

Mujdat bey merhaba,
Yorum ve bilgileriniz icin cok tesekkurler.Sanirim futbol (Soccer) ile ic icesiniz.Dikkate alinacak cok guzel bilgiler aktarmissiniz.
“mac berabere bitince orta sahadan oyuncu rakip kaleye kosmaya baslar ve kalecide ceza cizgisine kadar acilirdi” konusu cok ilginc geldi.Bunu biraz acar misiniz,tam anlayamadim..
Amerika yillar once sanirim Cosmos klubune dunyanin en unlu futbolcularini transfer etsede (Pele,Beckenbauer gibi..) futbolu populeritesini bir turlu yayamadi..Iste sizin de anlattiginiz son 20 yillik donemde gercekten planli,programli bir sekilde Futbol (Soccer) kitleler tarafindan izlenen,heyecan duyulan bir spor dali olarak hizla yayildi Amerika’da..Ben yakin bir gelecekte Amerika’nin buyuk sampiyonluklarindan birini kazanacagini dusunuyorum.Yakin zamanda da sanirim Kiz Soccer takimlari dunya sampiyonlugunu kazanmisti.
Benim yazimda uzerinde durdugum konu aslinda KELIME BAZINDA neden Football degil de Soccer diye isimlendirirler konusuydu..Ve beraberlige puan verilen tek spor dali Futbol mu diye de aslinda yazimi okuyan herkesten yardim istedim.Siz bu alanda bilgilisiniz,acaba futbol disinda baska bir spor dali var mi berabere bitince puan verilen?..
Tesekkurler,

Selahattin Dogan diyor ki: 30 Temmuz 2009, 00:29

4o yildir Amerikadayim ve halen ortamda “Soccer” kelimesini kullanmiyorum. Futbol ile ilgili konularda European Football – Avrupa futbolu diyorum ve toplum anliyor.
Amerikan futboluda berabere bitebilir. Bildiginiz gibi Amerikan futbolu 4 ceyrek oynanir ve berabere biter ise 5. ceyrek oynanir ve sonunda halen berabere ise – kayitlara tie berabere bitti diye gecer.

Mujdat guler diyor ki: 01 Kasım 2009, 17:35

Oguzhan Bey
Arkadaslar sizin sorulariniza dogru cevaplari vermisler, Burada ben sizin Cosmos olayini acmaniz uzerine bir hatirlatma yapacagim , Amerikaya NFL tarzi ve NFL stadlarinda oynanan kaideleri UEFA kriterlerinin tamamen disinda oynanan bir lig vardi ( MLS oncesi) bu ligin kurucusu Rahmetli Ahmet Ertegundu ve Amerikaya futbolu o getirmisti, bizdende Milli takimin ve cimbomun kalecisi Yasin’i almisti … Amerika’da soccer konusulurken onu anmamak haksizlik olurdu… Tabi kendisi Muzik alanindadada bir cok sanatcinin kesfedilmesinde cok buyuk hizmetleri oldu, Turklere Balo’da olumunden once soyledigi su sozu burada yasayan kardeslerimize aktarmak isterim..
Amerika’da basarili olun, kendi alaninizda yukselin , Turkiyeye yapacaginiz en buyuk katki budur demisti.. Turk kokenli Amerikali olmaya genclerimizi tesvik etmeliyiz ve onlara yasadiklari ulkeye adapte olup bu ulkede basarili olmalarini ve kendi alanlarinda zirveyi zorlamalarini ogutlemeliyiz buyuk Usta Ahmet Ertegunude bu vesile ile anmis olduk, allah gunahlarini affetsin ve mekanini cennet eylesin..
Sevgi, saygi ve selam ile
Mujdat guler
121 S. Orange ave. # 1230
Orlando FL 32801
407-412-9209 PBX
407-517-4610 Fax
407-924-9832 Cell
407-557-8744 Direct.
mg@novagroupusa.com

Mehmet Can diyor ki: 12 Temmuz 2009, 03:10

Kirk yil dusunsem aklimin ucundan gecmezdi.Zaten Amerikalilarin spor anlayisi ile hic kafam uyusmadi.Futbol kardesim futbol…Soccer da neymis?
Su beraberlige puan durumunu dusunecegim.Eleminasyon usulu olan maclarda penaltilarla,kuralarla galip mutlaka belirleniyor ama lig statusunde beraberlige puan veriliyor,dogru.Nerden nasil buluyorsun bu konulari?Degisik adamsin sen yeminlen.

Oguzhan ALAY diyor ki: 12 Temmuz 2009, 10:22

Sagol Mehmetim.Bu konuyu epeydir tartisiyoruz.Hala beraberlige puan verilen bir sporu bulan yok!.Sen de spora duskunsun, bir arastir bakalim..
Sevgiler,

Erkan Ayhan diyor ki: 16 Temmuz 2009, 13:05

Merhaba,
Ben de dusundum ve hala bulamadim beraberlige puan hangi sporda var. Ama burada baska bir seyi belirteyim. Amerikalilar burada oynanan futbola neden football diyorlar?
Top kelimesi hemen onsart ile kure bicimindeki toplari getirmesin aklimiza. Top, cesitli boyut ve bicimlerde olabilir. Buradaki futbol, bizim anladigimiz anlamda football (ayaktopu)degil. Anlami 1 foot uzunlugundaki elipsoid toptur. Oyunun kurallari malum, el ile oynanan, cok hareketli ve tamamen guce dayanan bir takim oyunu. Topun bu sekilde tasarlanmis olmasi, kosarken el ile tasinmasinin kolay olmasindandir.
Bizim futboldan once anglo saksonlarda bu spor vardi ve sevildi, gelisti. Bildikleri ve alistiklari adi football. Sonradan “soccer” dedikleri spor geldi buraya ve tamamen farkli turde olan bu oyuna farkli bir isim verdiler.
Acaba Turkiye’de amerikan futbolu ligi kurulsa buna ne isim verilirdi? Yine mi football?
Ben sahsen 8-9 senedir football karsilasmalarini buyuk bir zevkle seyrediyorum ve Patriots taraftariyim SF de olmama ragmen.
Daha bu gune kadar hic kavga, tartisma, sportmenlik disi bir olay gormedim karsilasmalarda. Belki de, sevmemdeki onemli etkendir.
Saygi ve sevgilerimle.

Oguzhan ALAY diyor ki: 16 Temmuz 2009, 14:46

Erkan bey harika bilgiler gondermissiniz.Cok sesli dusunmenin guzelligi de burada iste.
Oncelikle en son soruya odaklandim.Turkiye’de Amerikan Football ligi kurulsa acaba ne isim verirlerdi?..Amerikalilar Soccer dediklerine gore bizde de inadina bir sey bulurlardi herhalde:)
Topun (Ball) cesitli boyut ve bicimlerde oldugunu da bilmiyordum.Hatta simdi http://www.seslisozluk.com/?word=ball&sbT=&ssQBy=0 adresinden ingilizce degisik anlamlarina baktigimda liste ilginc geldi(!)..:)
Amerikalilarin kizarmis patatese French Fries demeleri gibi Amerika’da FootBall’u “1 foot uzunlugundaki elipsoid toptur” olarak tarif etmeleri de surpriz degil.
Amerikan futbolunu seyredip anlayanlar inanilmaz zevkli oldugunu soyluyorlar ve saygi duyuyorum.Ama birkac kez ugrasmama ragmen ben bir turlu zevk alamadim.Beysball icin de oyle…Kimbilir belki bir gun bu asamalari gecerim,seyrederim ben de…
Tekrar tesekkurler.
Sevgiler,

Ahmet Celik diyor ki: 27 Temmuz 2009, 20:11

valla abd de hentbol (handball) oynaniyor mu bilmiyorum ama Turkiye’de hentbol liginde galibiyete 2 puan beraberlige 1 puan veriliyor.
Cevapla Oguzhan ALAY diyor ki: 27 Temmuz 2009, 20:35Ahmet bey harika bu cevabiniz..Beraberlige Hentbol’da puan verildigini bilmiyordum.Arastiracagim ilk firsatta..Gerci hentbol cok populer bir spor dali olmasa da Amerikali arkadaslara Soccer (futbol) disinda da beraberlige puan verilen bir baska spor dali var diyebilecegm..
Ama onlarin cevabina da hazir olmaliyim;
Peki Hentbol’un popularitesi ne kadar,onu soyle diyebilirler…:)
Tesekkurler ..

Ahmet Celik diyor ki: 27 Temmuz 2009, 20:20

Su rakip oyuncunun orta sahadan kaleye kosma isine gelince, daha önce birkac turnuvada uygulandigini gordum. Olay su; mac berabere biterse oyuncu ayaginda top ile kaleye dogru kosarken kaleci de ceza sahasi cizgisine kadar cikabiliyor. Oyuncu uygun duruma geldigine inandiginda yada hazir hissettiginde topu durdurmadan gol vurusu yapmak zorunda. Penalti gibi duran ve kaleye belli bir mesafeden vurus yapılmadigi icin ve kalecide kale cizgisinde beklemek zorunda olmadigi icin gol olma ihtimali penalti vurusuna gore daha az oluyor.
Cevapla Oguzhan ALAY diyor ki: 27 Temmuz 2009, 20:37Futbola merakli bir insanim ama buna hic sahit olmamistim..Ogrendigim iyi oldu..Cok sesli dusunmenin faydali ve bilgi paylasiminin da kaliciligi bu olsa gerek..
Tekrardan tesekkurler…

Oguzhan ALAY diyor ki: 30 Temmuz 2009, 16:23

Selahattin bey, Amerikan futbolunun berabere bitebilecegini bilmiyordum..Puan alma durumu varsa,o zaman iki takimda mi puan alacak?..Lig usulu oynaniyor mu Amerikan futbolu?..
Cok tesekkurler..
[Amerikan futboluda berabere bitebilir. Bildiginiz gibi Amerikan futbolu 4 ceyrek oynanir ve berabere biter ise 5. ceyrek oynanir ve sonunda halen berabere ise – kayitlara tie berabere bitti diye gecer.]
Cevapla arda diyor ki: 31 Temmuz 2009, 17:53[foot:ayak – ball:top demektir]
saolasın bilgi için )

Oguzhan ALAY diyor ki: 04 Ağustos 2009, 08:58

FootBall Anlami 1 foot uzunlugundaki elipsoid topmus. Erkan bey cok guzel bir bilgi aktarmis…
Ş.D diyor ki: 05 Ağustos 2009, 16:44selam ben Türkiyede 12 sene profesyonel futbol oynadım.. şimdi amerika’ya dil eğitimi almak ve ardından master yapmak için gitmek istiyorum,ve orada futbol oynamak istiyorum nasıl takım bulunur bu konu hakkında bilgi sahibi olanlar yardımcı olurlarsa çok sevinirim…

Oguzhan ALAY diyor ki: 06 Ağustos 2009, 13:25

Profesyonel futbol gecmisinizi Amerika’da nasil degerlendirirsiniz bilemiyorum ama oncelikle dil okulu ve master isinizi ayarlayin derim..Geldiginizde gideceginiz sehir ve eyalette konuyu arastirirsiniz derim.Buyuk sehirlerde,ornegin benim yasadigim Houston’da takimlar var,latin agirlikli bircok futbolcu da oynuyorlar.
Sevgiler..

Bora diyor ki: 06 Ağustos 2009, 11:03

“Soccer” sOzcUGU Ingilizlerin bu spor iCin kullandIklarI bir kIsaltmadIr. SOzcUk diGer futbol tUrlerinin (Ozellikle rugby futbolu) daha popUler olduGu Ulkelerde (Amerika, Kanada, Avustralya, vs.) bizim “ayaktopu” olarak bildiGimiz sporu ayIrt etmek iCin kullanIlmaktadIr. GerCi, Ingiltere’de futbol sOzcUGU daha Cok kullanIlmaktadIr (bizim bildiGimiz sporu belirtmek iCin).
Ingiltere’de bUtUn futbol oyunlarI ve kurallarI “Football Association” tarafIndan tanImlanmaktadIr. Bizim ve CoGu Ulkenin futbol dediGi oyundan ayIrt etmek iCin bu spora “association football” denmeye baSlanmIS. Ancak, zamanla (1880′lerde) “association” sOzcUGUnUn bir tUrevi ve kIsaltmasI olarak “soccer” sOzcUGU kullanIlmaya baSlamIS. SOzcUk ilk baSlarda “argo” olarak kabul edilmiS.
SOzcUGU ilk kullanan kiSinin eski Ingiltere milli takIm kaptanI Charles Wreford-Brown olduGu sOylenmektedir. Hikayesi sOyle: Ingiltere’de rugby futbolu oynayanlara “rugger” denirmiS. Charles Wreford-Brown’a “sen rugger mIsIn?” diye sormuSlar. O da “association” sOzcUGUnUn “SOC” hecesine “ER” ekini ekleyip “hayIr, soccer” demiS. SOzcUk futbol severler arasInda tutmuS ve kullanIlmaya baSlamIS. SOzcUGUn etimolojisi bOyle.
Bu sporu belirtmek iCin argo olarak baSlayIp, zamanla normal konuSmlarda yerini bulmuS bu sOzcUk AmerikalIlarIn bir uydurmasI deGil sonuCta. “bu spora niye soccer diyorsunuz?” diye sormak sanIrIm doGru deGil. SonuCta doGru sOzcUGU kullanIyorlar.
Bu arada futbolun tarihCesine baktIGImIzda antik CaGlara kadar gittiGini gOrUyoruz. Modern futbolun geCmiSi ise Ingiltere’de ortaCaGda halk arasInda oynanan tehlikeli bazI oyunlardan geliyor. SOzcUk olarak “football, foot ball, foteball” gibi tUrevler kullanIlmIS. OkuduGum kaynaklarIn hiCbirinde “foot” sOzcUGUnUn topun uzunluGunu ifade ettiGine dair bir bilgi yok. BaSka bir deyiSle, bu sOzcUGUn Rugby, Amerikan futbolu gibi sporlarda kullanIlan Ozel topun uzunluGunu belirtmek iCin kullanIldIGIna dair bir bilgiye de rastlamadIm.
SaygIlar,
-Bora
Kaynaklar:
FIFA
FA (England Football Association)
2006 FIFA Germany ArSivleri

Oguzhan ALAY diyor ki: 06 Ağustos 2009, 13:36

Bora bey elinize ve arastirmaniza saglik diyorum.Cok sesli dusunmenin ve arastirmanin sonucu bu olsa gerek.Hic bilmedigimiz bazi konulari ogreniyoruz..Ozellikle SOCCER kelimesinin anlami ne diye dusunurken,Amerikalilarin bile bilmedigi bu konuyu cok iyi aktarmissiniz;
Charles Wreford-Brown’a “sen rugger mIsIn?” diye sormuSlar. O da “association” sOzcUGUnUn “SOC” hecesine “ER” ekini ekleyip “hayIr, soccer” demiS. SOzcUk futbol severler arasInda tutmuS ve kullanIlmaya baSlamIS.
Sizin arastirmalarinizdan FootBall’u “1 foot uzunlugundaki elipsoid toptur” diye tanimlayamayiz sonucu cikiyor..
Walla kafam karisti biraz..Soccer mi,FootBall mi, 1 foot mu vs karar veremiyorum ama ben Futbol diyorum Turkish olarak icimden geldigi gibi.Varsin Amerikalilar da Soccer desinler…
Bu arada haftasonu baslayacak olan 2009-10 Turkcell Super Ligimizin hayirli olmasini diliyorum,heyecanla MERHABA FUTBOL diyorum…

Ş.D diyor ki: 06 Ağustos 2009, 16:40

evet haklısınız benim buradan takım bulup gitmem biraz zor gözüküyor..dil eğitimi ile gelip öyle araştırayım nasip kısmet bakalım…
selamlar-saygılar

Oguzhan ALAY diyor ki: 06 Ağustos 2009, 17:06

Kesinlikle once yasayacaginiz sehire karar verip oradaki okullari arastirin,sonrasinda futbol konusuna mutlaka el atarsiniz.12 sene profesyonellik az degil..Aramizda okul konularinda yardimci olacak cok tecrubeli arkadaslar var zaten.Forumlarda istedigin bilgileri alabilir ya da sorularini sorabilirsin.
Bol sanslar..

Zeki Uyan diyor ki: 10 Ağustos 2009, 02:11

Bu arada Galatasaray-Gaziantep maçını izlediyseniz beni gururlandırdılar.120 yıllık futbolumuza ilk defa kalite geldiğini hissettim.Her iki takım da çok profesyonelce oynadılar.Yıllarca izleyip kıskandığım Batı Avrupa takımları gibi kusursuz paslar attılar(Bu benim futbol fetişim ).
Bu arada biliyor musunuz?Osmanlı’ya futbol ilk geldiğinde “Ayaktopu” olarak Türkçeleştirilmiş.Cumhuriyet’ten sonra yeniden orijinaline dönmüş.

Oguzhan ALAY diyor ki: 10 Ağustos 2009, 12:01

Ligin ilk haftasi olmasina ragmen mucadele gayet iyi idi..Daha cok guzel maclara tanik olacagiz gibi bu sene…Butun takimlar iyi duzeydeler.
Ayaktopu’nu iyiki degistirmisler.Futbol kelimesi artik kanimiza islemis bir kere:)

Haydar Tuncay diyor ki: 03 Ekim 2009, 21:43

Bir baska spor dalinin berabere bittiginde bir puan alip almadiklarini (handball diye okudum yorumlarin birinde, demekki var mis) bende bilmiyorum ama onemi de yok diye dusunuyorum. Cunku sadece galibiyete puan verilse idi, 2 veya 3, takimlar arasinda puan acisindan rekabet simdiki oldugu kadar anlamli olmazdi. Arasira 3 (veya 2 puan) alindigi gibi 1 puan alinmasida gerekli ki cesitlilik, farklilik olsun. yoksa her galip gelen takimin puani, farzimisal on mac sonra ya 30, ya 0, yada vs olacakti. Bence kim dusundu ise gayet mantikli dusunmus.
Amerikan futboluna bende isinamadim gitti. Benim isinamam oyunun surekli olarak kesilmesi, bir akiciliginin olmamasi. Rugby bence benzeri olup da cok daha zevkle izlenilen ayni cins bir oyun.
Oguzhan gibi bende buradaki arkadaslarimla surekli neden el ile oynadiginiz oyuna football, ayak ile oynanana soccer dersiniz diye tartisiyorum. Aynen, cevap verebilen yok.
Bu arada takip edipte henuz duymamis olanlara mujde olsun diye bahsini edeyim; Fox Soccer Channel Ocak 2010 dan itibaren Ingiltere ligi maclarini HD yayinlamaya basliyor!

Cevapla Oguzhan ALAY diyor ki: 03 Ekim 2009, 22:01

Fox Soccer Channel konusuna sevindim…Bir de Dish network yakinda Turk kanallarini da verecekmis diye bir sey duydum ama hic bir yerde bilgi bulamadim..DFH hala tek..Baska alternatifler de olsa keske..Ozellikle reklamlarda ses volumlerindeki yukselmeler ve alcalmalar insani sinir ediyor.
Amerikan futbolu icin demek siz de ayni dusunuyorsunuz.Ama hakikatten anlayanlar ve takip edenler icin buyuk bir zevk,saygi duyuyorum…

Haydar Tuncay diyor ki: 03 Ekim 2009, 23:44

Bilmem haberin var mi tulumba.com diye turk malzemelerinin satildigi bir website dukkan var. Gecenlerde oradan bana bir mail gelmisti, istersen bir goz at. http://www.televizyonum.us veya http://www.digiturkwebtv.com ister pc de ister tv de seyret diyordu. 18 turk kanali ve futbol maclari diye reklami vardi. Bilgine.

Oguzhan ALAY diyor ki: 22 Ekim 2009, 21:25

Evet Haydar bey,digiturkwebtv’yi ilk zamanlar kullanmistim.Ancak benim evimde yillardir DFH Turk televizyon kanallari var.Avrupa maclari icin de internetten bircok obsiyon var seyredilebilecek.Bazen de mac basina kucuk ucretlerle satin aliyorum..Ozetle olanaklar sonsuz bu teknolojide….

Yılmaz Şahin diyor ki: 22 Ekim 2009, 02:17

Amerika dışında oynanan eltopu(handball), buz hokeyi (ice hockey), çim hokeyi (field hockey), futbol (football) karşılaşmalarda beraberlik olup puan verilmektedir.

Oguzhan ALAY diyor ki: 22 Ekim 2009, 21:26

Yilmaz bey Handball’i duymustum ama Cim Hokeyini bilmiyordum..Belkide cok populer olmayan,seyri dusuk sporlar oldugu icin bilinmiyor.Tesekkurler bilgi paylasiminiz icin…

Oguzhan ALAY diyor ki: 05 Kasım 2009, 00:15

Mujdat bey, Cosmos’a Milli takimin ve cimbomun kalecisi Yasin’in alinisi o yillarda gogsumuzu kabartmisti,hatirliyorum.Amerika’da futbolun (onlara gore soccer’in) yayginlasmasi icin bircok unlu futbolcu Cosmos’ta ter doktu..Rahmetli Ahmet Ertegun her alanda basarili calismalara imza atan bir Turkish American is adamidir.2004′de DC’de kendisi ile bulusma sansini da yakalamistik..


Bir Cevap Yazın

