jump to navigation

Amerika’da SİMİT Hasreti 11/24/2009

Posted by TURKSpedia in AMERIKA'DA YASAM, OGUZHAN ALAY YAZILARI.
Tags: , , , , , , , , , , , ,
trackback

SİMİT Hasretine Son

Okyanus ötesinde içinizi en gıcırdatan kelimelerden biri de SİMİT ’tir.Belki sizin için çok basit bir yiyecektir ama SİMİT ‘e duyulan hasreti anlatmak hiç de basit değildir!.

Milli yiyeceklerimizden biri olarak nitelendirdiğim simit hasretliğimi Milli bir mücadele (!) sonucunda kısmen dindirmiş olmanın verdiği mutluluğu, hani nasıl anlatsam,nerden başlasam desem yeridir.

İnsan uzaktayken bazen çok basit şeylerin bile kıymetini daha iyi anlıyor galiba…

Türkiye’de birçok dar gelirlinin öğünü olan simit ile bir öğleni geçirseniz belki size ya cimri, ya da gariban gözüyle bakarlar…Oysa o simitin damak tadinin,gevrekliğinin,sıcaklığının ve kokusunun verdiği haz öyle zengindir ki,bunu uzakta kaldığınızda daha iyi anlar,Türkiye’ye gittiğinizde uzak kaldığınız aylardan,yıllardan hesap sorarcasına Simit’e saldırıverirsiniz.Bir yerde hasretlik intikamınızı alırsınız adeta…

Simit için EN’lerin ve ÇOK’ların bolca olduğu hasret duygularımla başa çıkamayacağımı anlayınca, elimin hamuru ile bu işi çözmeye niyetlendim ve başardım..Zafer benim olacak diyebilenindir diye kendime gaz verdim ve mutlu sona ulaşmak hiç de zor olmadi…

Evet..Gerçekten aynen Türkiye’deki simitlerimiz gibi simit yapmayı başardım.Hemde elimi cok fazla una bulandırmadan…Nasıl mı?..

Una fazla bulanmadan simit yapabilmenin pratikliği hazır pizza hamurunda…Gidip bir pizza dükkanından mayalı hamur almanız,hamur yoğurmaya ve mayalamanıza gerek bırakmıyor.

simit1

Hamuru kesip,elinizle yuvarlayarak simit şekline getiriyorsunuz ve pekmezli su koyduğunuz geniş bir kaba daldırıp,bolca susama bulandırarak tepsiye diziyorsunuz. Fırına sürüp heyecanla simitlerinizin pişmesini görmek de ayrı bir zevk.Ve sonuca ulaştığınızda benim gibi hatıra fotoğrafı da çektirebilirsiniz:)

Gerçi çiçek dalında güzeldir hesabı Türkiye’de simit yemenin keyfi başka olsa da, cephede kazanılan zaferin tadı ise bir başka oluyor, inanın…

Simit, İzmir ve Ege yöremizde Gevrek olarak bilinir.Siz ister Simit Hasretliği,ister Gevrek Hasretliği diye adlandırın, “Tazeeeee gevrek simiiiiiiiiit yeaaa..” diye bağırarak sokağınızdan geçen simitçi seslerini de duymak istersiniz.

Amerika’da Yatırım Yapmak Isteyenlere Tavsiye

Amerika’da bir yatırımcı gelip Simit Sarayı açsa, inanıyorum ki iyi bir tanıtım ile çok başarılı olur.Hatta bu tanıtımın en büyük destekçilerinden biri de ben olurum.Düşünsenize Türkiye’deki Simit çeşitleri ve yan ürünlerinin olduğu, çayımızın,limonatamızın,vişne suyumuzun,ayranımızın vb satıldığı bir ortamı?.

Türklerin yoğun olduğu bazı şehirlerde simit satılan yerler vardır ama yetersizdir.Sadece Türkler gelip alır.Bence Amerika genelinde sadece Türklerin değil,Amerikalıların da simitin tadını keşfedeceği,abonesi olacağı iyi bir işletmeler zinciri,tıpkı Bagel dükkanları gibi çok iyi iş yapar.Türkiye’ye götürdüğüm bazı Amerikalı arkadaşlarımın da hala bana ” simit nerden bulabiliriz? “ diye sorduklarında bunu daha iyi anladim.

SIMITing,Simit’s Palace,Smith’s Simits, Simit & Simit, SimitG, Mc Simit gibi ilginç isimler bile geliyor aklıma…

Bugüne kadar denemeler de yapılmıştır belki ama bir gün akıllı bir yatırımcı çıkarsa başarıya ulaşacağına inanıyorum.Tanıtım,işletmecilik, dizayn ve standartasyon başarının anahtarı olacaktir.

***

Bu yazıyı kaleme aldıktan sonra bir haberde Simit Sarayı’nin New York’ta Times Square’de bile bir Simit satış mağazası açmak istediğini okudum.Simit konusuna aynı pencereden baktığım bu girişimci şirketin başarılı olacağına %100 inanıyorum.

simit sarayi1

Bakın haberde ne yaziyor:

Yaklaşık 8 yıl önce iki ortak tarafından Boğaziçi Üniversitesi’nin karşısında küçük bir dükkânda kurulan ve bugün günde 100 binden fazla simit üreten Simit Sarayı, dünya markası olmak için çalışmalara hız verdi. Amerika’da ise temmuz ayında Şikago’da Simit Sarayı ismini kullanmadan bir mağaza açarak tüketicinin damak tadını tespit edeceklerini, bu doğrultuda 2012′de Amerika’nın meşhur Times Meydanı’nda şube açacaklarını dile getiren  Şirket ortaklarından Haluk Okutur, “Bedeli ne olursa olsun mutlaka Times Meydanı’nda şube açacağız. Orada Türk simitinin olması çok önemli bizim için” dedi. Yurtdışındaki mağazalarda yüzde 70 Türkiye’deki ürünlerin yüzde 30 ise bölgenin lokal ürünlerinin satılması planlanıyor. Yurtdışında Amerika, İngiltere, İrlanda, İsviçre gibi pek çok ülkeden hem fonlardan hem de şirketlerden ortaklık teklifleri aldıklarını belirten Okutur, tekliflere sıcak baktıklarını ifade etti… Devami…

Asagidaki videoda amatorce bir simit tarifini de izleyebilirsiniz;

Simit’in dayanılmaz cazibesine HAYIR diyebilecek birileri varsa beri gelsin…

duruyorum

Oguzhan ALAY

Yorumlar»

1. Murat - 12/29/2009

Helal olsun sana. Si simit tarifini biraz detayli yazarmisin. Bugunlerde izinli evdeyim. Simit yapacam yiihaa!
Murat

Oguzhan ALAY - 12/30/2009

Tesekkurler…

Bircok simit tarifi var internet ortaminda..Ancak ben isin kolayini buldum ve bir pizzacidan pizza hamuru ile bu isi basardim.Sonucta mayali hamur..Bir Turk arkadasin pizza dukkaninda mayalanmis pizza hamurunu ince yuvarlayarak,birbirine burgu ederek once pekmezli suya (1 bardak suya kattigim 2 corba kasigi pekmez) bulandirip,ardindan bolca suasamabulayip dogru pizza firinina surdum…Sonuc mukemmeldi…Evde de ayni sekilde normal firinda goz karari pisirdigimde ayni sonucu aldim.(Yazimdaki fotografimda gordugunuz)

Eger mayali hamuru kendiniz yapacakaniz,yukarida yazimdaki videoyu izlemenizi veya asagidaki tarifi de uygulamanizi omeririm..

Malzemeler
1 kg un
1 kibrit kutusu kadar yaş maya (30gr)
3 su bardağı ılık su
1 çorba kaşığı
tuz
3 çorba kaşığı pekmez
1 su bardağı
susam

Yapilis Tarifi

Bir su bardağı ılık suda mayayı eritin. Kabarması için 2-3 saat kadar bekletin.
1 su bardağı ılık su ile 2 kaşık pekmezi karıştırın. Unu hamur yoğurma kabına alın. Ortasını havuz gibi açıp eritilmiş maya ve tuzu ilave edin. Pekmezli suyu azar azar ekleyerek kulak memesi yumuşaklığında bir hamur yoğurun. Hamurdan parçalar koparıp elinizle yuvarlayarak simit şekli verin. v Derin bir kapta kalan 1 bardak suyu 1 kaşık pekmezle karıştırın. Susamı geniş bir tabağa yayın. Hazırladığınız hamurları pekmezli suya batırıp çıkarın ve susama bulayın.

Fırın tepsisisini hafifçe yağlayıp simitleri aralıklı olarak tepsiye dizin. Önceden ısıtılmış 200 dereceye ayarlı fırında yaklaşık 30 dakika pişirin. Çay ve beyaz peynir eşliğinde sıcak olarak servis yapın.

Afiyet olsun…

2. Huseyin Etyemez - 12/30/2009

abi ben beceremem bunu ya🙂 yapan olursa bi zahmet gondersin :))
gelene kadar kurur ama cayda islatip yeriz en azindan🙂

Oguzhan ALAY - 12/30/2009

Pratik cozumu pizza hamuru ile…O kadarcik da ugrasacaksin mecburen..Amerika’da kac yerde simir var ki?..

3. ikbal - 01/22/2010

Selam

Verdiginiz simit tarifi nerden. Internette denedigim tariflerin lezzetleri istedigime yakin olmadi..Gercek bir simitcinin tarifini ariyorum ben..

TURKSpedia - 01/23/2010

Tarif ne yazikki internetteki bir tariften..Ama denedim, gayet de guzel oldu her defasinda..Orijinal bir simitciden tarif almaya calisacagim Turkiye’ye geldigimde insallah bu sefer..

4. ilknur - 03/14/2010

bravoo..en kisa zamanda bende deneyecegim..

TURKSpedia - 03/14/2010

Tavsiye ederim..Ilk denememiz de 4 yil once San Antonio’da Muge’nin evindeydi ve kendimiz mayalamistik hamuru da..

5. Adem - 03/27/2011

27 yasindayim, 12 senedir bu isi profosyonel olarak yapiyorum ve suan g.Korede bu isi yapiyorum.
Bu is eldivenle olmuyor ki eldivenle yapacaksan epey zamanini alir (seri uretim yapanlar icin)

TURKSpedia - 03/28/2011

Keske burda olup yapsaniz da eldiven de gerekmese..:))

Tesekkurler..


Bir Cevap Yazın

