jump to navigation

AYTEN’i gördünüz mü? 11/23/2009

Posted by TURKSpedia in OGUZHAN ALAY YAZILARI.
Tags: , , , , , , , , , , , , , ,
trackback

Herkesin hikayesi çoktur bu ülkede.Türkiye’de kral olsanız bile Amerika’da ilk’leri yaşadığınız bazı olaylarda çok komik sahnelerin birebir başrol oyuncusu olabiliyorsunuz.

Komik ama dramatik o kadar çok olaylar yaşarsınız ki, bunları kaleme alıp olduğu gibi yansıtabilmek de ayrı bir sanat olsa gerek…Eh madem bu ülkedeyiz, paylaşalım ki, gülerken düşünmeye,düşünürken gülmeye teşvik etsin,her bir hikayeden bir şeyler alabilelim, dersler çıkartabilelim diyorum…

Amerika’ya, hani şu meşhur Göçmenlik Piyangosu’nu (Green Card Lottery) kazanıp göçüp geldiğimiz Houston’a ilk geldiğimiz günlerde, kucağımda 3,5 aylık bir bebek ve de eşim ile intibak sürecini çabuk aşabilmek için, özellikle her tanıştığımız kişiden,her konuşulan konudan bir şeyler kapmaya çalışıyordum kendimce..Yani tabiri caizse Kezbanlık dönemimiz derim hep bu döneme…

AYTEN hikayem de işte bu dönemlerimdendir…

Amerika’da Aytenlik (!) dönemi

Birileri ile tanışıyoruz, konuşmalara çok dikkat ediyorum, sorular filan soruyorum habire…Fakat herkes konuşurken bir isim çok dikkatimi çekiyordu;

“AYTEN’i alıp gelirim”, “AYTEN’in yanındayım”, “AYTEN’de buluşuruz” , “AYTEN’den gideceğim” ,”AYTEN’in üstündeyim (!)”, ”AYTEN’den çıkacağım” ,”AYTEN çok SIKIŞIKTI bugün” ,”AYTEN’e girersen çıkamazsın (!)”, “AYTEN’in kuzeyindeyim” ,”Ofisim  AYTEN’in  yanında  vb bir sürü AYTEN’li cümleler…

Hanıma “Yahu bize komşu bir Ayten hanım vardı, burada da AYTEN denen her kim ise herkes ondan bahsediyor,bizi gene bir AYTEN buldu galiba…” dedim.

Evet…Meşhur bir kadın olmalıydı ama niye meşhurdu,onu da ilk fırsatta sormak için ortam bekliyordum bir yandan.

İşte bir gün, ehliyet işlemleri için arabayla beni evimden alıp ehliyet ofisine götüren arkadaşla yolda konuşurken “Ehliyet ofisi uzak mı?.” diye sorduğumda demez mi Yok abi..İki exit sonra AYTEN’i alacagim, ehliyet ofisi  de AYTEN’e çok yakın zaten…” …???.. ..!!!!….

Allah Allaaah dedim içimden ve hemen zıpkın gibi ani bir hareketle sordum içimde kalan bu AYTEN merakımı;

“Kardeş,bu AYTEN kimdir?..Çok mu meşhur bu kadın?..Kiminle konuşsam bir AYTENli hikayesi var..Yok AYTEN’den geliyorum, yok AYTEN’den gidiyorum, yok AYTEN’in üstündeyim…Yoksa laf aramızda buranın orospusu mu bu AYTEN?..“ ……

Hay sormaz olaydım bu AYTEN’i de, dilimi karalar bağlasaydı keşke.…!!..

Arkadaş önce “Ciddi misin abi sen?..” dedi ve yüzüme şaşkın şaşkın baktı…

Tabii ben de Kezban Kezban (!) bakıyorum ona karşı…???…

Bir kahkaha patlattı birden ve ardı kesilmeden nasıl kahkahalarla gülüyor bir görseniz…Dedimki içimden “Herhalde orospu dememe güldü..?….”

Kahkahalar sonrası nefeslendiğinde, kesik kesik gülmeyle bulanık cümlelerle başladı AYTEN’i anlatmaya;

“Abi…. Senin  AYTEN kimdir diye sorduğun var yaa……..bir YOLDUR…..!!!…”

Neeeeee?……..???..

…….

N’ayır!..N’olamaz!.. N’ayten Gerçeği…

Evet…Meğerse AYTEN,  Interstate Road 10 ‘un kısa adı, Florida’dan California’ya en güneyden gidebildiğin ve Houston’un da içinden geçen I-10 imiş…:)) [Ingilizce olarak AY-TEN okunur]

Aman Allahım!.. Tam bir köyden indim şehire hesabı Kezban durumundaydım…N’ayır!..N’olamaz!.. N’ayten bu olamaz sendromundaydım yemin billah…

Böyle kısaltılmış,kod ile konuşmaların ilk provasını I-10 ile keşfetmiş,Ümit Yaşar Oğuzcan’in ünlü Ayten şiirinde “Saati sorsalar ya Ayten’e beş var,ya Ayten’i beş geçiyor” dizelerini biraz değiştirerek;

“Yerimi sorsalar,ya I-10′e beş mil var,ya I-10′i beş mil geçiyor” demeye başladım..:))

Güler misiniz ağlar mısınız halime bilmem ama ben hala hatırladıkça çok gülüyorum:))

AYTEN’e yakın bir yerlerde karşınıza çıkarsam,sakın şaşırmayın…:)))

I10

duruyorum

Oguzhan ALAY
Yorumlar»

1. TURKSpedia - 12/12/2009

Belma diyor ki: 15 Haziran 2009, 07:40
En cok sevdigim hikayen, gene zevkle okudum.
Tebrikler, site cok guzel!

Cigdem diyor ki: 15 Haziran 2009, 16:23

Gercekten site coook guzel olmus.Yureginize saglik yazilarda ayrica cok guzel.Sicak,samimi ve icten…dediginiz gibi hem gulduruyor hem de dusunduruyor.Basarilarinizin devamini diliyorum.

Sevgi diyor ki: 17 Haziran 2009, 14:42

Oguzhancigim, Gercektende cok guzel bir yazi.. AYTEN ni bende duymustum, cook! Ama bir I-10 oldugunu hic akil edememistim dogrusu.
Bizimde Washington eyaleti Seattle sehrimizin bir UDUB i vardir! Sorarsin gence nerede okuyorsun ? UDUB !, nereye gidiyorsun? UDUB, nereden geliyorsun? UDUB! Bende ilk duydugumda sasirmistim orasida neresi diye.. Megersem meshur unuversitemiz, UNIVERSITY OF WASHINGTON nun kisaltilmis sekli ile UW ! U-doubleU mis.
Sevgilerimle,

Sevgi diyor ki: 17 Haziran 2009, 14:53

Yine aklima simdi bu guzel yazilari okurken, aklima yasadigim komik bir hikaye geldi..
Amerika’daki turkler !!
Bundan yillar once, arabami bir gun downtown sehir merkezinde servise birakiyorum, ve oradan onlarin temin ettigi munibus ile isime geliyorum, aksam is cikisi gidip arabayi almak uzere. Bu arada munubusu beklerkende, 25 cent atip, bir kahve aliyorum kendime hazir sipsak ekspresso makinesinden ! Bir sabah yine oradayim, benim arabam ile ilgilenipde yillardir yardimci olan bir bey ilede dost olduk, ben kahve alacagimi soyledigimde, oda bende bir break alayim bu arada diyip her ikimizde kahve makinesine yoneliyoruz! Bu arada unutmadan yazayim, tipimden dolayi beni pek turke benzeten yok.. Herneyse John ile kahve makinesine dogru yurudugumuzdede sagdan soldan konusuyoruz, kahve makinesi onune geliyoruz, ben parayi atiyorum birde ne goruyorum sarrrrr diye butun kahve makineden , mazgalina bosalip gidiyor?? Niye cunki altina bardak koymayi unutuyorum, malum sabahin muhtemelen 6 si.. henuz kahvemi almadigim icin uyuyor olsam gerek. Ama bu arada, kahve makinesinin bulundugu lobi de iki tane cok cici genc var.. Saclar, biryantinlenmis, taranmis, takim elbiseler icinde.. Ben yari utanik bir sekilde onlari fark ediyorum, ve onlarda ayni anda bir agizdan Turkce olarak.. ” Abi ! Kiza bak cocuk ile laflayacagim derken, kahve makinesine bardagi koymayi unuttu diyorlar!! ” Tabiiki bende gulerek, ve turkce olarak onlara “YA !! gercektende cok komik oldu!” dedigimde onlarin halini dusune biliyormusunuz??? Sanki her ikisinide elektirk carpmis gibi o biryantinli saclari birer kirpi misali dimdik oldu!!!!! Yillar gecti hala gulerim, aklima geldikce..
Ama simdi bende bu dersten dolayi.. Toplu ortamlarda dikkat ediyorum turkce konusurken.. Malum nufusumuz gun gectikce artiyor….

zeynep tore diyor ki: 29 Haziran 2009, 14:25

Merhaba Oguzhan bey, ayni seyleri bende yasamistim Houston’a ilk geldigimde. Kendimi tuhaf hissetmistim once ama baktim sadece ben degilmisim cunku AYTEN konusunda )
Bende arkadasima hep Ayten diyorsunuz birgun giderken benide gotursenize merak ettim su kadini demistim:))
Sevgilerimle,
Houstona Turkiye’den selam.

Oguzhan ALAY diyor ki: 30 Haziran 2009, 07:35

Zeynep hanim sagolun.Demek ki yalniz degilmisim Ayten konusunda:)
Aslinda I-10 bircok state ve sehirden geciyor.Kimbilir sessiz kalan ne Ayten kurbanlari vardir sizin gibi,benim gibi.Sessiz cogunluk belkide…:))
Turkiye’ye sevgiler..

Muge Simsek diyor ki: 01 Temmuz 2009, 10:28

Oguzhan, hikayene cok guldum. Gercekten 10 sene once Houston’a geldigimde Ayten beni de sasirtmisti. Houston’da yasayan Ayten isimli bayanlarin yasadiklari cok ilginc olsa gerek. Keske onlardan da birseyler duyabilsek.
Bundan sonra zevkle takip edecegim yazilarini. Cok cok tebrikler!

Oguzhan ALAY diyor ki: 01 Temmuz 2009, 13:42

Aksama AYTEN’in ordaki (!) Cafe Express’te bir kahve mi icsek?..Ileyda ve Leyla’da AYTEN’i alip gelirler hem:))
Sende de hikaye coktur,arada bir patlat burada Muge.Herkes her hikayeden bir sey aliyor inan..
AYTENsiz bir gun dusunemiyorum:)

Cigdem diyor ki: 01 Temmuz 2009, 14:00

Ben de bir hikaye paylasayim o zaman )) Bundan birkac sene evvel, Amerika’ya yeni gelmis genc bir Karadenizli delikanli, yolda giderken bir afis goruyor ve cat pat anlayip konustugu Ingilizcesiyle heyecanla “aaaaa abi burda da Lazlar varmis” diyor, gosterdigi afise bakiyorum “Laz-y Boy” reklami )))))
gercekten siteniz cok guzel, daha yeni bakmak imkanim oldu, nice paylasimlara diyorum, tebrikler…..

Oguzhan ALAY diyor ki: 01 Temmuz 2009, 17:14

Super.!!.Bu LazBoy hikayesini de duymuştum,hatırlattığınız iyi oldu.Deşince neler çıkıyor neler, di mi?…
Bir de hani şu Car Dealer’larda arabaların camında kocaman yazan Down Payment’i gösteren rakamlar vardı.
Biz de ilk araba ararken “Aaaaa..BMW’ye bak 1799$’a satılıyor..” diye bir çığlık atmıştım.
Ama İLK ve SON çığlığımdı:)))
Teşekkürler yorumlarınız için…
Deşelim bakalım insanları..Kimbilir daha neler çıkacaktir.

Mehmet Can diyor ki: 12 Temmuz 2009, 03:03

Benide ayten ile tanistirdin sonucta.
Diyecek soz bulamiyorum.Harika bir hikaye bu.Amerikaya geldigimizde kirkindan sonra tekrar ehliyet sinavina girmek bana cok komik gelmisti.20 yil once duydugum heyecani duymustum.Neler yasadik bunun gibi.Ama senin hikayelerin bir baska guzel dostum.Iyiki varsin.

Günseliiiii diyor ki: 12 Temmuz 2009, 03:10

süperrrrrr asla düşünemedim okurken :=)senin gibi kendisiyle bu kadar barışık biri daha varmıdır oğuzzzzcm harikasın =)

Oguzhan ALAY diyor ki: 12 Temmuz 2009, 10:54

Sagol Gunselicim…Bunlar gibi daha ne yasanan dramatik ve komik olaylar var bilsen.Zamanla aktaracagim,okursunuz.
Sitenin amaci Amerika’da yasayan ve Zaten Amerika’daki yasami merak eden Turklere icinde yasadigimiz gercek tecrubelerin isiginda,ayri bir perspektiften yol gosterebilmek,kaynak bir site olabilmek..
Yorumlariniz bana hep guc katiyor..

Oguzhan ALAY diyor ki: 12 Temmuz 2009, 10:57

Mehmetcim Ayten’de (I-10) giderken sana bir yazimi okutacagim bu yolu unutma demistim,sen anlamamistin.Simdi anladin degil mi?..
Ehliyet sinavi stresini bilirim.Insan hayata sifir km basliyor Amerika’da,yeniden kimlik kazaniyor adeta.

Fethiye diyor ki: 20 Temmuz 2009, 19:29

Ya Oguzhan,
Kacinci keredir okuyorum kimbilir, her seferinde de guluyorum.. Sen cok yasa e mi?
Sevgiler,
Fethiye

Oguzhan ALAY diyor ki: 20 Temmuz 2009, 20:56

Sen de çok yasa ablacim…Yaşadığımız o kadar çok olaylar var ki böyle,dizi film olur diye düşünüyorum.
AYTEN konusunda en çok “AYTEN’in üstündeyim (!) birazdan AYTEN’den çıkınca seni ararım” lafına içimden “tövbe tövbe” çekerdim…:))
Türkçenin elastikiyetliği iste..Nereye çeksen gider,icimizde kötülük asla yok ama o dönemde içimde olan şey KEZBANLIK idi:))
Sevgiler,

Esra Batikhan diyor ki: 21 Temmuz 2009, 23:10

Oguzhan Abi
Gulmekten gozlerimden yaslar geldi. Esim daha basligi gorur gormez anladi bense kezban 2:)
Harika bi yazi olmus bende esimde cok gulduk,ellerine saglik..

Oguzhan ALAY diyor ki: 21 Temmuz 2009, 23:38

Kezbanlik parayla degil sirayla galiba:)
Amerika’daki Kezbanliklarima yeminlen bugun bir tane daha eklendi..
AYTAC..
Benim kiz TR’den yeni geldi,herkes (aileden) paralar yagdirmis, ve gelir gelmez “AYTACi artik alacagim baba..” filan diyor.
Ne AYTACi dedim…
Megerse itouch imis..
Hani iphone’u biliyorum da itouch’u bilmiyordum..Ayrica bu son kezbanligim konusunda da beni yalniz birakmayan dostlarim vardi,sagolsunlar….:D
Tesekkurler,sevgiler..

Tunc diyor ki: 27 Temmuz 2009, 23:23

evet burada da Cok I-10 lik yaptik Michigan da hele 20 senedir buradayim…. bayildim artik!!!!!

Oguzhan ALAY diyor ki: 29 Temmuz 2009, 09:11

Michigan’da I-10′lik???…Biraz anlatabilir misiniz Tunc bey..Benzer hikayeleri dinlemek isterim..
Tesekkurler..

Necla Ozturk diyor ki: 31 Temmuz 2009, 10:09

Oguzhan Bey,
Kaleminize ve yureginize saglik..
Insanin kendisi ile dalga gecmesinin ne kadar eglenceli oldugunu animsatiyorsunuz okuyuculariniza.. O nedenle, ayrica anlamli buldum ve cok guldum Ayten hikayesine:))
Calismalarinizda kolayliklar diliyorum…

Oguzhan ALAY diyor ki: 31 Temmuz 2009, 10:34

Tesekkurler Necla hanim.Her insanin komik hikayesi vardir bu ulkede ama ya kendi kendilerine gulerler,ya da cok yakin dostlarina anlatirlar,pek paylasmayi bilmezler..Aslinda arkadaslarimdan dinledigim o kadar cok Kezbanliklar var ki boyle,bunlari da kaleme alsam herhalde bir dizi olurdu:)
Insan gerektiginde kendisi ile dalga gecmesini de bilmeli.En buyuk hazine insanin kendisidir..
Sevgiler…

Irmak diyor ki: 22 Ağustos 2009, 06:54

çok iyimiş ya geçen kardeşimde arkadaşıyla konusurken arkadaşı ı run each team yazmıs bende ne yapmıs dedım ayran içmiş dedi:)onada cok gülmüştüm:)

Oguzhan ALAY diyor ki: 23 Ağustos 2009, 08:30

Aklima Temel fikrasi geldi I run each team’i gorunce..
“Temel Ingiltere’de lüks bir otele yerlesmis. Oda servisini açip: ‘TU Tİ TU TU TU TU’ demis. Oteldekiler telasa kapilmis bu mesaji çözmek için. Oraya buraya haber salmislar… Sonunda konsolosluktan bir çevirmen bulmuslar veeee… Temel’in ne dedigi anlasilmis: ‘2 çay, 222′ye!..”
Tesekkurler..

Cigdem Basaran diyor ki: 24 Ağustos 2009, 04:33

oguzhan bey,sizi cok yakindan takip etmekteyim.yureginize ve kaleminize saglik.cok guzel konulara deginiyorsunuz.ozellikle AYTEN yaziniz.nereden buluyorsunuz o fikralari.sayenizde hem guzel yazilar okuyor hem de bol bol guluyoruz.artik yazilarinizi dort gozle bekler oldum.basarilarinizin devamini diliyorum.guzel paylasimlariniz icin tekrar cok tesekkurler…

Oguzhan ALAY diyor ki: 24 Ağustos 2009, 22:08

Tesekkurler Cigdem hanim..Bazen o fikralarin icinde bizzat rol bile alabiliyoruz netekim:)

Tolga diyor ki: 06 Ekim 2009, 10:01

Abi eline, kalemine saglik, cok guldum sabah sabah. devamini bekliyoruz boyle hikayelerin.

Oguzhan ALAY diyor ki: 06 Ekim 2009, 13:51

Aytenler,Aytaclar,Selmalar,Lazboylar hayatimizin bir parcasi Amerika’da…Ha bir de ASAP,OBO,FIRM,TGIF gibi kodlu yasama antreman yaptigimiz gunlerin hatiralari da coktur…:))Sirasi gelince yazariz daha…

Neriman Yuce diyor ki: 06 Ekim 2009, 13:11

10 NUMARA.

Oguzhan ALAY diyor ki: 06 Ekim 2009, 13:56

Tesekkurler Neriman ablacim..AYTEN ile kesisse de Allahtan Dallas’a KIRKBES’i alip adam basi birer OTUZBESLIK ile geliyoruz:))Hamsilerin dayanilmaz cazibesini Dallas ve Houston’da estirenlere 35′lik de az gerci ama…:)))

2. M.kemal Cenkci - 01/08/2010

cok hossun Oguzhan kardes. sesine, soluguna,ayaklarina derdik simdide parmaklarina bol kuvvet insallah. saygilar, sevgiler zevkle takip ediyorum.
M.Kemal Cenkci

TURKSpedia - 01/20/2010

Sagolasin Kemal abi…AYTEN efsane oldu,herkesin dilinde wallahi..

3. M.kemal Cenkci - 01/08/2010

harikasin kardes. sesine, soluguna, ayaklarina saglik derdik simdi parmaklarina saglik. zevkle takip ediyorum. sevgiler, saygilar.

TURKSpedia - 01/20/2010

Abi sagol..Senin yorumun spam olarak gelmis,yeni gordum,kusura bakma…Sen de iyi bilirsin AYTEN’i..Az mi uzerinde yol teptin?..:)))San Antonio-Houston git gel hesabi yani….

4. Vuslat - 01/18/2010

Merhabalar, Hikayeniz çok komikmiş gerçekten de. Benim de aklıma bir hikaye geldi. Buradan paylaşmak isterim. Dayım yıllar önce Amerika’ya yerleşmişti. Dayımın Amerika’ya yeni gittiği 60’lı yıllarda teyzem henüz bekarken dayımın yanında kalıyor 1.5 sene kadar. Yavaş yavaş kendi kendine İngilizce de öğreniyor. Dayımın eşi Amerikalı, özellikle onunla konuşa konuşa epey ilerletiyor İngilizcesini. Bu arada teyzemin elinden dikiş nakış geldiği için dayım onu bir terzi yanında işe yerleştiriyor. Terzi de Ermeni asıllı ve İngilizcesi eh işte denilecek düzeyde. Teyzem arada ondan kaptığı kelimelerle de bayağı bayağı İngilizce konuşuyor. Konuşuyor konuşmasına ama arada cümlelere sokuşturduğu bir kelime var ki dayım bir anlam veremiyor. O yıllarda dayım da İngilizcesine çok güvenmediği için ilk zamanlar “demek ki benim bilmediğim bir kelimeymiş” deyip üstünde durmuyor. Gel zaman git zaman merakına yenilip gururunu bir tarafa bırakıp da teyzeme “ya Makbule, bu muvaffek ne demek” diye sorunca muvaffekten kastedilenin aslında “as a matter of fact” olduğu anlaşılıyor.

5. TURKSpedia - 01/18/2010

🙂
Ne kadar cok hikayeler vardir boyle..Bizler birebir bu hikayelerin kahramanlariyiz..Bazen Amerikalilara da tersine bir durumda bizim kullandigimiz Turkcedeki bazi kelimeleri kendi kelimelerine uyarlayarak ogretme huyumuz vardir…Ayran=I run gibi…Aklima gene bir ufak hikaye geldi..Bir Amerikali arkadas biz Turkler aramizda ayrilirken soyledigimiz “Gorusuruz” kelimesini “Grocery” olarak aklina koymus,habire Grocery deyip duruyor elini kaldirarak…Anlamadik basta,acaba alisverisle mi ilgili bir seyler soylemek istiyor diye..Kendi aciklayinca anladik ki “see you” anlaminda bize jest yapiyormus:)

Tesekkurler yorumunuz icin Vuslat hanim..

6. Vuslat - 01/20/2010

Bu da çok komikmiş gerçekten. Bakın aklıma gene başka birşey geldi siz bu hikayeyi anlatınca. Yıllar sonra teyzem gene dayımın yanına gitti Amerika’ya bu sefer hem oğlu orada olduğu için hem de dayımın torununa bakacak kimse bulunamadığı için. 6 ay kalacak. O sıra ben de öğrenci olarak oradayım (Zaten önceki hikayeyi dayım o zaman anlatmıştı). Biz ilk zamanlar takılıyoruz ona “hadi bakalım İngilizce konuşabilecek misin” falan derken bir baktık bir süre sonra teyzem dayımın torununa juice falan filan diye diye gene İngilizce konuşmaya başladı. Bir de sizin dediğiniz gibi hatırlayamadığı anda Türkçe kelimeleri İngilizceye çeviriyor. Mesela, “Allah izin verirse” anlamında “if God wishes” falan diyor (Halbuki bildiğim kadarıyla öyle bir tabir yok İngilizcede) Bizim de dilimiz alıştı mı bu lafa! Dayımın kızı (ki bildiğiniz Amerikalı) teyzem gittikten sonra bile if God wishes diye diye konuşur oldu.

7. TURKSpedia - 01/20/2010

Teyzeniz gibi buradaki nice Turkiye’den gelen buyuklerimizin de bu tip anilari coktur,hatta sahit olmuslugumda vardir.Aslinda yasa filan bakmaksizin hepimizin yasadigi seyler..Aklima deberttikce geliyor habire yasananlardan kesitler…Ilk yillarimizda eskilerden bir arkadas bizi Hooters’lara goturmustu..Ortam harikaydi tabii ki…Birbirinden guzel sarisin,sexi garsonlarin servis yapmasi,biraz bira,biraz da nefis wings’leri ile bize Inleyen Nameleri soyletmeye baslamisti..Aradan 3-4 ay gecti, pizzada calistigimiz gunlerde ayni storeda 8 Turk Driver’dik..(Dominos Kiraathanesi diyordum bazen:)Bir aksam is cikisi bir yerde bira icelim dedik birkac kisi..Aklima Hooters geldi ama Hooters’in adi bir turlu aklima gelmedi, “yahu hani su Baykus logosu olan,Baykus sesi anlaminda,sarisin garsonlarin hizmet verdigi yer” diyordum ki, Karadenizli bir arkadas atildi hemen :

“Haaa..Mr.Bird olmali…”…???.:)))Mr.Bird = Bay-Kus oluyor yaa…

Nasil gulmustuk anlatamam..Ayni elemanin bircok hikayesine sahit olmustuk zaten..Bakmayin,bu arkadaslarin hepsi okumus,gormus,gecirmis insanlardir ama sifirdan baslanan bir hayatta,yabanci dilin de zorluklari ayri bir komiklik katsayisi kazandiriyor insanlara…

Tesekkurler Vuslat hanim..Yorumlariniza costuruyorsunuz beni wallahi:))

8. Vuslat - 01/20/2010

Sitenizi Blogcu annenin sitesine yaptığınız bir yorumdan keşfettim. Takibe devam edeceğim, söz…Ben şimdi Ankara’da yaşıyorum ama insanın kalbinin bir yerinde de Amerika hep oluyor.

TURKSpedia - 01/20/2010

Insanin uzakta kaldigi yerler birazda kalbinde daha fazla yer ediyor galiba…Benimde kalbim Ege’de, Anadolu’da kaldi:)Ama uzun sure Turkiye’de kalinca da Amerika’yi cok ariyorum..

Insallah kalbimiz neyi hissedip,nerede mutlu olabiliyorsa oralarda yasariz.Simdilik mutluyum buralarda ama ozlem icimizde her zaman bir ok…

Ankara’ya selam olsun..(en guzel yillarim gecti o sehirde bir 10 yil kadar)

9. Ozge - 01/21/2010

Ben de blogcuanne de gordum yorumunuzu, 5 sene tallahassee, FL’da da yasadim ve de bu ayten hikayesi bana cok tanidik geldi:))

TURKSpedia - 01/21/2010

Hah iste..AYTEN’in (I-10) var oldugu 8 eyalette anilari bol olanlar vardir benim gibi diyordum..

Bir de San Antonio’da ve adini unuttugum bazi sehirlerde SELMA diye bir yol gorurum..San Antonio’da hem AYTEN hem de SELMA var:)

Tallahassee’den de AYTEN ile gecmistik:)

Tesekkurler,

10. Bursa’nin Deli Ayten’ine Vefa… « TURKSpedia - 01/21/2010
11. Ozge - 01/21/2010

Deli Ayten’i ben de bilirim bir Bursa’li olarak…vay be heykelini dikmisler, enterasan:) cidden onu bilmeyen yoktur herhalde Bursa’da…

TURKSpedia - 01/21/2010

Siz de biliyorsunuz demek ki..Son yazimda onu haberi vardi,okudunuz mu?..

12. Ozge - 01/22/2010

Evet evet okudum:)

13. serap - 08/16/2011

süpersinizzzzzzzzzzzzzz.her güne sizin yazılarınızı okuyarak başlamayı düşünüyorum artık. yani gülerek ve merakla bekleyerek

TURKSpedia - 08/16/2011

Cok tesekkurler..Ayten’in selamlari var:))


Bir Cevap Yazın

